واکنش کرملین به مجوز آمریکا برای استفاده از تسلیحات آمریکایی در خاک روسیه توسط اوکراین

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به مجوز آمریکا به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه گفت که روسیه از این تصمیم آگاه نیست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کرملین از مجوز آمریکا برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به روسیه اطلاعی ندارد.

به گزارش تاس، پسکوف طی یک کنفرانس تلفنی گفت: ما از این تصمیم آگاه نیستیم. 

وی افزود که سلاح‌های ساخت آمریکا در حال حاضر در خاک روسیه مورد استفاده قرار گرفته اند که نشان دهنده میزان دخالت ایالات متحده در درگیری است.

پیشتر، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام دولت بایدن گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین مجوز محرمانه‌ای برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به خاک روسیه داده است ولی این حمله را مشروط به نزدیک شهر خارکف کرده است. این مجوز برای کمک به کی‌یف برای دفاع بهتر در برابر پیشروی روسیه است.

طبق مجوز جدید اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای تعدادی حملات علیه روسیه استفاده کند که شامل شلیک موشک‌هایی به سمت نیرو‌های روسی در امتداد مرز می‌شود. حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی همچنان ممنوع است، همانطور که استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق روسیه ممنوع است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار